Hur ändrar jag åtkomst på många användare samtidigt?
Klicka på fliken Administration och sedan på användare. Är det många du ska ändra på bör du ändra antalet i urvalet till höger.
1. Markera de användare du vill ändra på genom att använda checkboxen framför namnet
2. Klicka sedan på pilen på knappen ”Koppla användare” och välj ”Koppla till åtkomstgrupp”
3. Välj sedan grupp/grupper i popup-fönstret du vill koppla användarna till.
4. Klicka sedan på knappen ”Koppla användare”. Färdigt.
Andra artiklar som kan vara till hjälp
- Varför måste en användare tillhöra en grupp?
- En användare har glömt sitt lösenord, hur får jag fram det igen?
- Går det att avaktivera en användare istället för att radera han/hon?
- Hur hittar jag e-postadresser som inte tillhör någon utskickslista?
- Hur raderar jag en e-postadress/användare?
- Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag fram det igen?
Denna artikel har visats 3501 gånger.